راهنمای خرید از برند و فرشگاه زارا – Zara.com.tr
خرید آنلاین از زارا
زارا , zara , خرید از زارا ترکیه , zara ترکیه , خرید از برند zara , برند زارا اسپانیا , خرید اینترنتی از زارا zara ترکیه , خرید آنلاین از زارا zara ترکیه
معرفی برند زارا
زارا Zara یک برند اسپانیایی پوشاک و زیورآلات است که کار خود را از شهر ارتشیو در گالیسیا در سال ۱۹۷۵ آغاز نمود. زارا نیز همچون برندهای برشکا، ماسیمو دوتی، اویشو، پول اند بر و استرادیواریوس مربوط به گروه بزرگ Inditex میباشد و همچنین زارا به عنوان بزرگترین و پرفروشترین برند گروه Inditex شناخته میشود.
برند زارا ادعای مشهوری دارد، مبنی براینکه «برای تولید و توسعه و روانه بازار کردن یک محصول جدید، تنها به دو هفته زمان نیاز است.»
در مقایسه با میانگین صنعت مد فصلی، زارا با ارائه حدود ۱۰٬۰۰۰ طرح جدید در هر سال، نسبت به گسترش جهانی صنعت مد و پوشاک به سوی مدهای مقطعی و صدور آن به کشورهای ارزان قیمت میرود، در نتیجه این سیاست فروش، در کشورهای ارزان قیمت هزینهای برای تبلیغ محصولات صورت نمیگیرد، شاید این رویکرد زارا که هیچ تبلیغاتی ندارد، به نظر یک استراتژی غیرمعمول بیاید، در عوض این شرکت ترجیح داده برای راهاندازی فروشگاههای جدید، یک درصد از سود سهام را سرمایهگذاری کند و این سیاست باعث رشد ایده زارا به عنوان یک شرکت مقلد مد با محصولات ارزان قیمت شدهاست.
سیاست عدم تبلیغ محصولات در تقابل با رقبای اصلی زارا، همچون یونیکلو و بنتون نیز هست. دانیل پیت، مدیر مد برند لویی ویتون در توصیف زارا میگوید: زارا بالقوه یکی از نوآورانهترین و ویرانگرترین فروشگاههای زنجیرهای خردهفروشی در جهان است. همچنین شبکه تلویزیونی سیانان شرکت زارا را به عنوان داستان موفقیت اسپانیایی توصیف میکند.
زارا در حال حاضر در ۸۸ کشور دنیا نزدیک به ۶٬۵۰۰ فروشگاه دارد. فروشگاههای زارا در تمام دنیا متعلق به شرکت اصلی هستند به جز نقاطی که قوانین محلی مانع کسب و کار خصوصی شرکتهای خارجی است، در این موارد زارا امتیاز نمایندگیهای خود را فرانشیز کردهاست.
برند زارا، نمایندگی رسمی در ایران ندارد.